2012. április 8., vasárnap

4. nap - Flores, lakatlan sziget, Rinja

Jobbra kiraktam a térképet, ott lehet követni az eseményeket - a zárójeles betűk erre utalnak.

Amikor Laci elmesélte, hogy milyen jó túrát intézett, nagyon megörültünk. Amikor Laci mesélte, hogy a túra mennyibe fog kerülni, majdnem megőrültünk! :) Ugyanis kb. kétszer annyira jött ki, mint amit mi -erős ráhagyással- számoltunk. Nem értettük, mi lehet ennek az oka. A repjegy nyilván drága volt egy nappal indulás előtt, de még így is túl sok volt. Aztán kiderült a turpisság: pont ilyen útvonalon, ilyen időzítéssel nem ment hajó, így csak nekünk rendeltek egyet! :)))
Na de lássuk szép sorjában!

Az utazás
Reggel kelés, no szörf, Laci értünk jött Arival, a feleségével, és egy órás kamikaze vezetés után a csúcsforgalomban megérkeztünk a reptér belföldi részére (A). Csirkét ugyan nem láttunk, mint Zsuzsi meg Ádibácsi, de azért így is elég érdekes figura volt ott. A repcsi légcsavaros, 48 személyes, és még kaját is kaptunk. A kilátás néha nagyon jó volt, ahogy a képek is illusztrálják:
Kép Gili szigetek - sajnos annyira retek a net, hogy még egy fotót sem tudok feltölteni :( Majd talán Balanganról...

Flores
Flores gyönyörű, érintetlen paradicsom (B). Alig van ember, alig van szemetét, és abból amennyit láttunk, tényleg elképzelhető, hogy szebb, mint Bali. A reptér is ennek megfelelő, nem sokat tökölnek az adminisztrációval, a csomagokat kézi erővel viszik a gépből a padra, ahonnan elveszed őket. A reptéren már várt minket Ari (ez egy másik Ari, ráadásul férfi), és kocsival elvitt minket a kikötőbe, ahonnan egy kis várakozás után neki is indultunk.

A hajóút
Ekkor lett világos számunkra, hogy csak mi vagyunk vendégek a hajón. Összesen 8 ember van a fedélzeten: 4 fő személyzet, Ari a túravezető, a kislánya Vanessa, meg mi. Ezek közül nekünk van egy szobánk, amiből nyílik az egyetlen feljárat a tetőre, így az is csak a mienk! Wooohooo!! :)
Már túlvagyunk egy finom ebéden calamarival, tofuval, meg minden egyéb jóval. Teáztam is, mint a lordok a yachton. Aztán kikötöttünk egy gyönyörű pici lakatlan szigeten halakat meg korallokat nézni. Tényleg, mint a filmekben! Csillu általában nem szokott bejönni, de most kivételt tett, és nagyon tetszett is neki a látvány. Van elég sok fotó meg videó. Életemben először most láttam bohóchalat, amit már régóta akartam, és tényleg sokat bohóckodott, szinte játszott a kamerával, így:
Videó Nemo - mondom, nincs sávszélesség
Volt egy-két medúza, de csak kicsiket csíptek. Mindent egybevéve: gyönyörű az egész út, már most nagyon megérte! Ja, a hajóról már láttam két repülő halat, az előbb felbukkant egy Teki levegőzni, meg messze a távolban delfinek is voltak, de azokat alig láttuk.
Most meg szépen a tetőn pihengetve várjuk, hogy megérkezzünk Rinjara (C), ahol remélhetőleg már fogunk sárkányt is látni! :)